POLISH MARKET OF CHRYSANTHEMUM DURING THE PERIOD OF ALL SAINTS DAY

Main Article Content

Lilianna Jabłońska
Wioleta Sobczak


Keywords : chrysanthemum, flowers market, artificial flowers, All Saints Day
Abstract
The flower market in Poland is characterized by a very high demand for chrysanthemums to decorate graves during All Saints Day. The increase in demand over the past 20 years has resulted in an increase in their production, which is conducted on about 800 ha under cover. The main threat to this market comes from artificial flowers which are becoming increasingly used in the decorations of tombstones. This paper attempts to assess this risk and to characterize the changes in demand and consumer preferences regarding the type, form and color of fresh chrysanthemums. The results of surveys conducted in 2009 and 2010 among producers of live plants, artificial flower wholesalers, consumers, as well as the results of the study carried out on six cemeteries have been analyzed. The study has shown that the demand for fresh chrysanthemums is still very high, so the risk of competitiveness from artificial flowers is at a low level.

Article Details

How to Cite
Jabłońska, L., & Sobczak, W. (2011). POLISH MARKET OF CHRYSANTHEMUM DURING THE PERIOD OF ALL SAINTS DAY. Annals of Agricultural Economics and Rural Development, 98(4), 66–76. https://doi.org/10.22630/RNR.2011.98.4.48
References

Auni H., Latifah M.N., Khairol M.A. 2006: The prospect of Japanese Flower Market and Potential of Exporting Malaysian Cut Chrysanthemums by Sea Shipment, ISHS "Acta Horticulturae", nr 710, s. 519-525. (Crossref)

Bach A. 2006: Rośliny ozdobne w tradycji i kulturze narodów, "Zeszyty Problemowe Postępów Nauk Rolniczych", nr 510, s. 519-525.

Cecot A. 2004: Polski potencjał kwiaciarski, "Hasło Ogrodnicze", nr 5, s. 20-25.

Gołos J. 2009: Kwiaty - uczucia, dyplomacja, biznes, [w:] Niech Żyją Kwiaty w Wazonie, (red.) A. J. Łukaszewska, Wyd. Drukrol, Kraków, s. 15-21.

Jabłońska L. 2000: Produkcja roślin ozdobnych pod osłonami. Rozmiary i tendencje zmian, "ZER", nr 2-3, s. 21-36.

Jabłońska L. 2005: Produkcja i handel zagraniczny roślinami ozdobnymi w Wielkiej Brytanii, "Zeszyty Naukowe Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa w Skierniewicach", t. 13, s. 127-140.

Jabłońska L. 2007: Ekonomiczne aspekty rozwoju sektora kwiaciarskiego w Polsce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa

Jabłońska L., Paszko D., Zarzycka A. 2010: Ekonomiczna efektywność jako czynnik rozwoju produkcji doniczkowych roślin rabatowych i balkonowych w Polsce, Roczniki Naukowe SERiA, 12(3), 120-125.

Jabłońska L., Wróblewska A. 2011: Sztuczne kwiaty coraz bardziej konkurencyjne, "Hasło Ogrodnicze", nr 2, s. 138-139.

Land-en tuinbouwcijfers 2010, "LEI", " Wageningen UR", "CBS", Nederland.

Lim-Camacho L. 2006: Australian native flowers In the Japanese market. A compendium of market research, The University of Queensland, www.uq.edu.au

Zyntek A. 2004: Popyt na rośliny ozdobne w Warszawie w 2003 r. z uwzględnieniem preferencji konsumentów, praca magisterska Samodzielna Pracownia Organizacji i Ekonomiki Ogrodnictwa, SGGW, Warszawa.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.
Recommend Articles
Most read articles by the same author(s)
1 2 > >>