The use of industrial property protection by the Polish producers in the food industry

Main Article Content

Irena Łącka


Keywords : industrial property, food industry, protection, financial support
Abstract
The article discusses the problem of using the intellectual property protection by food industry enterprises in Poland. There are both the theoretical bases of the intangible assets protection – its importance for the enterprise, the characteristic of the particular protected forms of property (inventions, trademarks, utility models, industrial designs and know-how) as well as the benefits of their possession for owners. Using the database of the Patent Office of the Republic of Poland for the Polish food industrial stock corporations, there were evaluated the state of industrial property protection in this sector. The end of the paper shows the possibilities of using the support for obtaining the industrial property protection within the Innovative Economy Programme.

Article Details

How to Cite
Łącka, I. (2010). The use of industrial property protection by the Polish producers in the food industry. Annals of Agricultural Economics and Rural Development, 97(4), 117–126. https://doi.org/10.22630/RNR.2010.97.4.69
References

Adamczak A., Dobosz E., Gędłek M. 2009: Wzory przemysłowe w działalności małych i średnich przedsiębiorstw. KIG, UP RP, Warszawa.

Adamczak A., Gędłek M. 2009a: Wynalazki w działalności małych i średnich przedsiębiorstw. KIG, UP RP, Warszawa.

Adamczak A., Gędłek M. 2009b: Znaki towarowe w działalności małych i średnich przedsiębiorstw. KIG, UP RP, Warszawa.

Bazy Danych Urzędu Patentowego RP, http://www.up.rp.pl.

Gawrychowski A. 2009: Nowe granty dla firm na patenty, "Gazeta Prawna", nr 47.

http://www.uprp.pl.

Konwencja Paryska o ochronie własności przemysłowej z dnia 20 marca 1883 r.: Akt sztokholmski z dnia 14 lipca 1967 r. Dz.U. 1975.9.51.

Podręcznik zarządzania własnością intelektualną, J. Anders (red.), Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Poznań, grudzień 2009.

Popiołek E. 2009: Marketing i reklama: Siła znaku. Portal Spożywczy, http://portalspozywczy.pl (dostęp 23.05.2009).

Sieniow T., Włodarczyk W. 2009: Własność intelektualna w społeczeństwie informacyjnym,. KIG, UPRP, Warszawa.

Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej,: Dz.U. 2003.119.1117 z późn. zm.

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.