ścieżki rozwoju naukowego, z doświadczeń wieloletniego kształcenia młodej kadry naukowej

Main Article Content

Wojciech Ziętara


Słowa kluczowe : systemy kształcenia wyższego, uniwersytety, kształcenie doktorów
Abstrakt
Omówiono rolę wiedzy i systemy kształcenia w uczelniach wyższych typu uniwersyteckiego na poziomie doktora, a także systemy kształcenia doktorów: przez asystentur ę i studia doktorskie. Wskazano na większą skuteczność kształcenia doktorów w systemie studiów doktorskich w stosunku do tradycyjnych form kształcenia. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o efektywności kształcenia doktorów są odpowiedni dobór kandydatów i sposób realizacji studiów doktorskich. Kluczową rolę odgrywa poprawne sformułowanie problemu badawczego, określenie celów, hipotez i metod badawczych.

Article Details

Jak cytować
Ziętara, W. (2009). ścieżki rozwoju naukowego, z doświadczeń wieloletniego kształcenia młodej kadry naukowej. Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa I Rozwoju Obszarów Wiejskich, 96(2), 32–37. https://doi.org/10.22630/RNR.2009.96.2.19
Bibliografia

Pawlikowski I.M. 2006: Studia doktoranckie w świetle procesu bolońskiego [www.doktoranci.am.lublin.pl].

Pietrzak M., Baran J. 2008: Studiowanie jako forma przedsiębiorczości intelektualnej. [W:] Doradztwo w działalności przedsiębiorczej. Wyd. SGGW, Warszawa.

Ustawa z dn. 14 marca 2003 r. o stopniach i tytule naukowym oraz stopniach i tytule w zakresie sztuki. Dz.U. 2003.65.595.

Rocznik statystyczny 1998, 2008: GUS, Wraszawa.

Ziętara W., Żuk J. 1970: Rola koła naukowego w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych studentów. Życie Szkoły Wyższej, nr 6.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora
1 2 > >>