Praktyczne podejście przedsiębiorstw sektora MŚP do koncepcji społecznej odpowiedzialności w biznesie

Main Article Content

Ewa Stawicka
Jan Wołoszyn


Słowa kluczowe : przedsiębiorstwo, rynek, społeczna odpowiedzialność, agrobiznes
Abstrakt
W artykule zaprezentowano wyniki badań nad zagadnieniem społecznej odpowiedzialności w obszarze średnich i małych przedsiębiorstw sektora agrobiznesu z województwa mazowieckiego (próba 137 przedsiębiorstw) na tle rezultatów badań tego zagadnienia w grupie przedsiębiorstw różnych branż z całej Polski (próba 850 przedsiębiorstw). W badaniach zwrócono uwagę na poziom wiedzy przedsiębiorców na temat społecznej odpowiedzialności biznesu oraz na zakres wdrażanych rozwiązań z zakresu CSR. Z badań wynika, że w całym sektorze MŚP ponad 30% badanych przedsiębiorstw zna założenia koncepcji CSR, natomiast w branży agrobiznesu odsetek takich przedsiębiorstw wynosi około 40%. Jeszcze gorzej jest z wdrażaniem zasad CSR do praktyki biznesowej. W branży agrobiznesu tylko 24% badanych ma udokumentowane działania z tego zakresu.

Article Details

Jak cytować
Stawicka, E., & Wołoszyn, J. (2013). Praktyczne podejście przedsiębiorstw sektora MŚP do koncepcji społecznej odpowiedzialności w biznesie. Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa I Rozwoju Obszarów Wiejskich, 100(1), 44–51. https://doi.org/10.22630/RNR.2013.100.1.4
Bibliografia

Aluchna M. 2012: Indeksy społecznej odpowiedzialności biznesu. Przypadek RESPECT Index, [w] Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce, P. Płoszajski (red.), SGH w Warszawie, Warszawa, s. 122-123.

Davis K., Blomstrom R. 1966: Business and its environment, New York: McGraw-Hill, s. 174.

Stawicka E., Ratajczak M. 2008: Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jako narzędzie podnoszenia konkurencyjności sektora MSP, [w] Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, M. Bąk, P. Kulawczyk (red.), Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym. Warszawa, s. 132-133.

Stawicka E. 2009: Aktywność mieszkańców obszarów wiejskich w kierunku społecznej odpowiedzialności, [w] Społeczne uwarunkowania rozwoju obszarów wiejskich, K. Krzyżanowska, (red.), Wydawnictwo SGGW. Warszawa, s. 130-134.

Polski Komitet Normalizacyjny 2012: Norma ISO 26000.

Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu. 2011: Raport PARP, Warszawa, 9 grudnia 2011.

Wołoszyn J., Stawicka E., Ratajczak M. 2011: Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich, Wydawnictwo SGGW, Warszawa. (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.