Formalno-prawne zagadnienia związane z awansem naukowym w świetle proponowanych zmian

Main Article Content

Jan Wołoszyn


Słowa kluczowe : stopień doktora, stopień doktora habilitowanego, tytuł profesora, uprawnienia, procedury, projekt reformy
Abstrakt
Przedstawiono aktualny stan formalno-prawny związany z karierą naukową oraz proponowane zmiany w tym zakresie. Przeanalizowano zapisy aktów prawnych dotyczących stopnia naukowego doktora i doktora habilitowanego oraz tytułu naukowego profesora. Najwięcej miejsca poświecono wymaganiom przy ubieganiu się o poszczególne stopnie i tytuł naukowy oraz trybowi przeprowadzania przewodów. Ukazano projektowane założenia nowego modelu kariery akademickiej oraz odniesiono je do stanu aktualnego.

Article Details

Jak cytować
Wołoszyn, J. (2009). Formalno-prawne zagadnienia związane z awansem naukowym w świetle proponowanych zmian. Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa I Rozwoju Obszarów Wiejskich, 96(2), 47–54. https://doi.org/10.22630/RNR.2009.96.2.21
Bibliografia

Ustawie o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz stopniach i tytule w zakresie sztuki (Dz. U. z 16 kwietnia 2003 r., 2003.65.595 z późn. zm.).

Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 30 sierpnia 2005 r., 2005.164.1365).

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 15 stycznia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu przeprowadzania czynności w przewodach doktorskich i habilitacyjnych oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora (Dz. U. 2004.15.128).

Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 15 grudnia 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu przeprowadzania czynności w przewodach doktorskich i habilitacyjnych oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora (Dz. U. 2005.252.2125).

Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 sierpnia 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu przeprowadzania czynności w przewodach doktorskich i habilitacyjnych oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora (Dz. U. 2006.153.1094).

Założenia reformy szkolnictwa wyższego w Polsce. Partnerstwo dla wiedzy. Nowy model kariery akademickiej. 2009: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Warszawa.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.