Zarządzanie wiedzą jako wieloetapowy proces generowania nowych wartości

Main Article Content

Jan Wołoszyn


Słowa kluczowe : wiedza, przedsiębiorstwo, modele zarządzania wiedzą, nabywanie wiedzy, dzielenie się wiedzą
Abstrakt
W artykule przedstawiono zagadnienia zarządzania wiedzą według założeń sformułowanych przez Probsta, Rubla i Romhardta, zaprezentowanych w modelu procesowym. Poruszono różne aspekty wiedzy jako kategorii psychospołecznej oraz jej nabywanie i dzielenie się nią. Zaprezentowano także różne zdolności organizacji do uczenia się na zasadzie pętli pojedynczej i podwójnej.

Article Details

Jak cytować
Wołoszyn, J. (2009). Zarządzanie wiedzą jako wieloetapowy proces generowania nowych wartości. Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa I Rozwoju Obszarów Wiejskich, 96(2), 98–105. https://doi.org/10.22630/RNR.2009.96.2.27
Bibliografia

Brilman J. 2002: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa.

Devenport T.H., Prusak L. 1998: Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Harvard Business School, Boston, 47.

Drucker P. 1999: Społeczeństwo pokapitalistyczne. PWN, Warszawa.

Encyklopedia Popularna. 1982: PWN, Warszawa.

Evans C. 2005: Zarządzanie wiedzą. PWE, Warszawa.

Morgan G. 1997: Obrazy organizacji. PWN, Warszawa.

Nosal C. 1997: Psychologia decyzji kadrowych. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Nanaka I., Takeuchi H. 2000: Kreowanie wiedzy w organizacji. Poltext, Warszawa.

OECD 2000: Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie uczącym się. Wydawnictwo i Zakład Poligrafii Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom.

Penc J. 2003: Zarządzanie w warunkach globalizacji. Difin, Warszawa.

Probst G., Raub S., Romhardt K. 2002: Zarządzanie wiedzą w organizacji. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Strojny M. 2000: Zarządzanie wiedzą. Ogólny zarys koncepcji. Przegląd Organizacji, nr 2. (Crossref)

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.