Business management of knowledge as multiple process generating new values

Main Article Content

Jan Wołoszyn


Keywords : knowledge, business, knowledge categories, processed model, knowledge acquisition, knowledge dividing
Abstract
The paper aims to describe the issues of knowledge management according to foundations formulated by Probst, Rubl and Romhardt, which are presented in the process model. There were analyzed different aspects of knowledge such as psycho-sociologic category as well as obtaining and sharing it. There were also presented different abilities of organization to learn on the example of principles of single and double nooses.

Article Details

How to Cite
Wołoszyn, J. (2009). Business management of knowledge as multiple process generating new values. Annals of Agricultural Economics and Rural Development, 96(2), 98–105. https://doi.org/10.22630/RNR.2009.96.2.27
References

Brilman J. 2002: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa.

Devenport T.H., Prusak L. 1998: Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Harvard Business School, Boston, 47.

Drucker P. 1999: Społeczeństwo pokapitalistyczne. PWN, Warszawa.

Encyklopedia Popularna. 1982: PWN, Warszawa.

Evans C. 2005: Zarządzanie wiedzą. PWE, Warszawa.

Morgan G. 1997: Obrazy organizacji. PWN, Warszawa.

Nosal C. 1997: Psychologia decyzji kadrowych. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Nanaka I., Takeuchi H. 2000: Kreowanie wiedzy w organizacji. Poltext, Warszawa.

OECD 2000: Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie uczącym się. Wydawnictwo i Zakład Poligrafii Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom.

Penc J. 2003: Zarządzanie w warunkach globalizacji. Difin, Warszawa.

Probst G., Raub S., Romhardt K. 2002: Zarządzanie wiedzą w organizacji. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Strojny M. 2000: Zarządzanie wiedzą. Ogólny zarys koncepcji. Przegląd Organizacji, nr 2. (Crossref)

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.