Wykorzystanie ochrony własności przemysłowej przez polskich producentów w przemyśle spożywczym

Main Article Content

Irena Łącka


Słowa kluczowe : własność przemysłowa, przemysł spożywczy, ochrona, dofinansowanie
Abstrakt
W opracowaniu zaprezentowano problem wykorzystania ochrony własności intelektualnej przez przedsiębiorstwa przemysłu spożywczego w Polsce. Przedstawiono teoretyczne podstawy ochrony dóbr niematerialnych – znaczenie dla firmy, charakterystykę poszczególnych chronionych form własności (wynalazków, znaków towarowych, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych i know-how) oraz korzyści z ich posiadania dla właścicieli. Dzięki wykorzystaniu danych z bazy Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej dla polskich spółek przemysłu spożywczego z Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych oceniono stan ochrony własności przemysłowej w tym sektorze. W zakończeniu opracowania zaprezentowano możliwości wykorzystania wsparcia na uzyskanie lub realizację ochrony własności przemysłowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Article Details

Jak cytować
Łącka, I. (2010). Wykorzystanie ochrony własności przemysłowej przez polskich producentów w przemyśle spożywczym. Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa I Rozwoju Obszarów Wiejskich, 97(4), 117–126. https://doi.org/10.22630/RNR.2010.97.4.69
Bibliografia

Adamczak A., Dobosz E., Gędłek M. 2009: Wzory przemysłowe w działalności małych i średnich przedsiębiorstw. KIG, UP RP, Warszawa.

Adamczak A., Gędłek M. 2009a: Wynalazki w działalności małych i średnich przedsiębiorstw. KIG, UP RP, Warszawa.

Adamczak A., Gędłek M. 2009b: Znaki towarowe w działalności małych i średnich przedsiębiorstw. KIG, UP RP, Warszawa.

Bazy Danych Urzędu Patentowego RP, http://www.up.rp.pl.

Gawrychowski A. 2009: Nowe granty dla firm na patenty, "Gazeta Prawna", nr 47.

http://www.uprp.pl.

Konwencja Paryska o ochronie własności przemysłowej z dnia 20 marca 1883 r.: Akt sztokholmski z dnia 14 lipca 1967 r. Dz.U. 1975.9.51.

Podręcznik zarządzania własnością intelektualną, J. Anders (red.), Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Poznań, grudzień 2009.

Popiołek E. 2009: Marketing i reklama: Siła znaku. Portal Spożywczy, http://portalspozywczy.pl (dostęp 23.05.2009).

Sieniow T., Włodarczyk W. 2009: Własność intelektualna w społeczeństwie informacyjnym,. KIG, UPRP, Warszawa.

Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej,: Dz.U. 2003.119.1117 z późn. zm.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.