Koncepcja marketingu społecznego – korzyści wykorzystania public relations w przedsiębiorstwach branży spożywczej na Słowacji

Main Article Content

Zdenka Kádeková
Ľudmila Nagyová


Słowa kluczowe : koncepcja marketingu społecznego, społeczna odpowiedzialność biznesu, public relations, przedsiębiorstwa sektora żywnościowego
Abstrakt
W opracowaniu zaprezentowano możliwości wykorzystania koncepcji marketingu społecznego w przedsiębiorstwach branży spożywczej na Słowacji. Opinia przedsiębiorstwa na rynku jest tworzona przez sposoby przyciąga do niego klientów i działania sprzyjające decyzji o zakupie. Działania public relations (PR ) tworzą podstawę rozwoju ekonomicznego przedsiębiorstwa i zwiększają jego możliwości konkurowania na rynku. Wyniki badań wskazują, że zastosowanie narzędzi PR (eventy, publicity i działania edukacyjne) generuje znaczne korzyści dla przedsiębiorstw branży spożywczej. Społecznymi efektami działań PR w praktyce są przede wszystkim budowa reputacji firmy oraz kreowanie świadomości konsumenta i szerszych społeczności.

Article Details

Jak cytować
Kádeková, Z., & Nagyová, Ľudmila. (2012). Koncepcja marketingu społecznego – korzyści wykorzystania public relations w przedsiębiorstwach branży spożywczej na Słowacji. Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa I Rozwoju Obszarów Wiejskich, 99(3), 51–59. https://doi.org/10.22630/RNR.2012.99.3.30
Bibliografia

Business Register. Ministry of Justice of the Slovak Republic, 12.05.2012, available online: http://www.orsr.sk

Catherwood D.W. et al. 2005: The Complete Guide to special event management, Business Insights, Financial Advice and Successful Strategies from Ernst & Young, Advisors to the Olympics, the Emmy Awards and the PGA Tour, New York, John Wiley & Son, 38.

Gašparíková V., Nagyová Ľ. 2011: Efficiency of website promotion in agricultural resort, [In] Enterprise and competitive environment conference proceedings, Brno, March 10-11, Brno, Mendel University in Brno, 204-215.

Horská E., Nagyová Ľ., Rovný P. et al. 2010: Merchandising and event marketing for agrifood products, Nitra, SUA, 329 p.

Horská E., Ürgeová J. 2009: Preferences and Dilemmas: Food quality and country - of origin image perception in some central European countries, "Scientific Messenger of National University of Bioresources and Environment Management of Ukraine", Vol. 142, Part 1, Kyjev.

Kleinová K., Ürgeová J. 2011: Country Image and Branding of Slovakia, "Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie - Polityki Europejskie, Finanse i Marketing", No. 5/54, 50-59.

Kubicová Ľ., Kádeková Z. 2011: Marketing strategy of the new product introduction on the market, "Polityki europejskie", Vol. 54, No. 5, 78-90.

Lušňáková Z., Kubicová Ľ., Kleinová K. 2010. Ethics in Business Firms Activities, [In] Marketing in Practice of Agrifood Sector, Nitra, SUA in Nitra, 55-61.

Marček E. 2003: Corporate Social Responsibility and Involvement in Community Support, Panet, Partners for networking, online,[cit. 2011-10-02, available online: http://www.panet.sk

Neopublic Porter Novelli (APR SR, IPRA ), 2012: online, cit. 2012-10-03, available online: http://www.asociaciapr.sk

Shukla N., Nuntsu N. 2005: Event Management: A Professional and Developmental Approach, Lansdawne, Juta Academic, 253 p.

Statistical Office of the Slovak Republic. 2012: Agriculture: SO SR. Agricultural Services, RADELA, s.r.o., Bratislava, Food Enterprises, CD MP SR (PROD 3-04, Vol. 2-01), Radela, s.r.o.

Zamazalová M. 2009: Marketing of Business Company. 1st Edition. Praha: Grada Publishing, a.s. 240 p.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.